Čo urobiť, keď sa vám pokazil smartfón?

Výber správneho servisu, ktorému by ste mohli zveriť svojho „miláčika“ sa niekedy môže javiť ako problém. Pokiaľ vás ale sklamali všetky domáce pokusy, nič iné vám bohužiaľ neostáva. V podobnom prípade musíte zvážiť základný krok. Či smartfón odnesiete do autorizovaného, alebo neautorizovaného servisu.

 

Rozdiel medzi autorizovaným a neautorizovaným servisom

Autorizovaný servis má zmluvy s výrobcami mobilov, a preto používa k opravám originálne diely. Pri opravách používa tiež originálne programy a postupy, vďaka čomu získate hneď ďalšiu záruku. Na autorizované servisy sa môžete obrátiť aj v prípadoch, kedy je váš telefón po záruke, je odblokovaný alebo zakúpený v zahraničí. Servis podobné smartfóny prijme, za opravu si ale, samozrejme, budete musieť zaplatiť.

Neautorizovaný servis funguje ináč. Keďže nemá zmluvy s výrobcami telefón, nemusí používať originálne diely. Často teda používa náhradné diely, ktoré dodávajú iní, lacnejší výrobcovia. Mnoho ľudí si nižšiu cenu spája s nižšou kvalitou. Ani toto však nie je žiadne pravidlo. V neautorizovaných servisoch často nájdete aj originálne diely, ktoré si buď držia skladom, alebo vám ich na požiadanie objednajú.

 

Výhody a nevýhody servisov

Autorizovaný servis

+ originálne diely majú skladom – nestratíte záruku + v ponuke mávajú širšiu škálu služieb + ak telefón máte v záruke, opravia vám ho zdarma (iba ak sa oprava vzťahuje na body uvedené v záruke) + môžu vám ponúknuť určité zákaznícke výhody – sú drahšie, čo sa neoplatí hlavne v prípade, kedy si opravu musíte hradiť sami

 

Neautorizovaný servis

+ nahrajú vám do smartfónov špeciálne programy + odblokujú vám smartfón na požiadanie + majú nízke ceny, využiť ich môžete, ak vám záruka vypršala, alebo potrebujete opraviť časť, na ktorú sa záruka nevzťahuje (výmena displeja a podobne) – v mnohých prípadoch vám neposkytnú záruku Pokiaľ aj vy máte problém so svojím smartfónov, navštívte opravovňu mobilov iDoctor a zverte mobil do rúk profesionálom.

Súvisiace príspevky